Solfjäderstadens tränare: "Jag är väldigt nöjd med befintlig trupp"

02.06.2014 14:00

Förra säsongen stod Solfjäderstaden IBK och LiU AIF för ena storvärvningen efter den andra. I år har verken Solfjäderstaden eller LiU värvat speciellt mycket fram tills nu, men vi vet ju om LiU's situation med alla studenter och jag är ganska säker på att det kommer droppa in en och annan värvning när vi börjar närma oss säsong och skolorna drar igång igen.

Det har dock varit oväntat tyst i Solfjäderstaden, och man verkar ha bytt taktik från i fjol. Vi har frågat nya tränaren, Sebastian Hagård, varför föreningen inte presenterat fler värvningar då man tappat fyrlingen; Jonathan Brehmer-Thudén, Lucas Pettersson, Linus Pettersson och Gunnar Nilsson?

"Njae, jag vet i sanningens namn inte hur mycket nytt jag vill ha in. Jag är väldigt nöjd med det manskap jag har och tror till 100% på befintligt trupp. Det handlar snarare om att förädla det som redan finns. Plockar vi in någonting ytterligare ska det vara någonting speciellt.

 

Solfjäderstaden har som tidigare nämnt på hemsidan värvat två spelare i form av Didrik Karlsson från Åby IBK och John Fransson från Rimforsa IF, och Hagård kommenterar värvningarna såhär:

"Tittar vi sedan på Didde och Fransson kan jag bara nöjt konstatera att de kommit in i gruppen precis så bra som jag hoppats på."

 

Tidigare har man pratat om en storsatsning i Solfjäderstaden där föreningen har som mål att spela i allsvenskan inom kort och vi var därför nyfikna på vad målsättningen var inför årets säsong.

"Jag tänker inte sticka ut hakan och prata om serieseger när Mjölby rustar som för ett inbördeskrig och IBF Norrköping signerar stora namn på löpande band. Jag vidhåller att vi bör ha kvalitet att slå alla lag i serien men varken kan eller vill sätta någon onödig press på oss genom att prata serieseger."

 

Vi önskar Sebastian Hagård och Solfjäderstaden lycka till under säsongen!

 

/Glazögonzmurfen

Tillbaka

Sök på hemsidan

© 2014 All rights reserved.