Inför: LiU - IBF Linköping

27.09.2015 08:46


Sista matchen ut denna omgång spelas mellan ett mystiskt LiU och ett spännande IBF Linköping. Bara för någon dag sedan så hade jag ingen som helst koll på detta LiU, vilket man aldrig har inför säsongen känns det som. Förutom året då de vann. Då låg inte på latsidan med att promota sina värvningar eftersom det handlar om välkända spelare då man bland annat gjorde klart med Jonas Ågren. Nu är det lite mer försiktigt och man kommer smygande känns det som. Vad jag kunnat lista ut så kommer de kunna ställa ett bra lag på banan iår, och man ska nog inte underskatta dem i år.

Bland annat har de gjort klart med en spelare som spelat i Allsvenskan och gjort poäng i division 1. Så jag varnar för en spelare vid namn Karl Lundvall. En annan spelare som gjort en del poäng i H2, men även i H1 är Martin Antonsson som huserat i Warbergs reservlag och senast från Träslövsläge som vann H2 i Hallands län. Det är två av de nya spelarna i årets LiU, och lägg därtill att Philip Laurizohn är kvar. Jag tror detta lag kommer bli seriens "dark horse".

IBF Linköping har också gjort en del förändringar i sin trupp som sagt. Förra årets sensation, Viktor Strömquist, verkar vara borta. Samma sak med David Hellström som kom in på slutet och förstärkte. Men istället har man förstärkt i båset med rutinerade Conny Eriksson, samt Olle Persson och Jonas Roback som poängspelare. Jag hittar heller inte förra årets nyckelspelare, Erik Axman-Göransson, i kassen utan man har istället värvat in Kim Larsson som fanns med i LIBK Ungdom förra säsongen. Spontant känns det ändå som en svagare upplaga individuellt i år, men man ska inte underskatta betydelsen av att ha Conny Eriksson i båset. Han kan få ihop det bra ändå.

Inför denna match så tror jag ändå på en LiU-seger. Eftersom alla andra matcher i denna omgång slutat med stora siffror så tror jag på en målrik match här också.


Läsarna tror att matchen slutar såhär:
LiU - 29%
Oavgjort - 15%
IBF Linköping - 56%


Jag tror matchen slutar såhär:
LiU - IBF Linköping   10-5


/Indibandizmurfs

Tillbaka

Sök på hemsidan

© 2014 All rights reserved.